Livskvalitet

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!" "Are you a Tigger or an Eeyor?"

onsdag 12. juni 2013

Cellegift utsatt

Etter 3 timers venting på Rad, kom legen og informerte om at blodprøvene var greie, med ETT unntak: for lave verdier på hvite blodlegemer. Referanseverdiene var 3-10, nedre grense for å gi kur er 3, og jeg hadde 2,4. Vi må rett og slett la ryggmargen få tid til å jobbe frem noen nye leukocytter. Det betyr at 2. cellegift er utsatt til Mandag 17 Juni, men at jeg rekker å få 3. runde med antistoff på Fredag 14, som først planlagt.

Akkurat nå, fra godstolen hjemme, kjennes det som vi har fått en bonushelg - selv om det betyr at også 3. cellegift-"kur" blir tilsvarende utsatt - og dermed at sommeren blir satt på vent. For all del, jeg skjønner jo hva som er "jobben" min fremover, men det hadde vært deilig med noen pusterom også.

Ikke minst for en som er så glad i mat og drikke som jeg er ;-) det hadde vært fint å faktisk hatt lyst på mat eller god drikke. Foreløpig holder drikkepyramiden seg flatt på blåbærsaft og (pussig nok) kaffe. Jeg stakk tunga borti et glass hvitvin i helgen, men det var IKKE noe munnen min hadde noe ønske om!

I dag fikk vi svar på vårt spørsmål om hvor mange runder som er planlagt i denne omgang: 3 ganger cellegift før nytt bilde tas. Jeg antar at 3. runde må få virket et par uker - og da er vi plutselig i slutten av Juli og må nok ut i August før det gis noen resultater...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar