Livskvalitet

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!" "Are you a Tigger or an Eeyor?"

fredag 21. juni 2013

3/5

3 poser av 5 unnagjort. (Snart i hvert fall) Noe forsinket på grunn av opphold i "kuren" fordi jeg fikk injisert antistoff midt på dagen i dag. Det var 4. og siste gang med Cetuximab, så får vi håpe det virker!

2 poser gjenstår, dvs at jeg har 4 liter cellegift og 48 timer + igjen her i senga, og når jeg ser på klokken blir det seint Søndag før jeg er ferdig.

I dag har jeg hatt problemer med å spise og drikke, ikke fått i meg noe særlig, det kommer bare i retur - svelgefunksjonen (som beskrevet i et tidligere innlegg) fungerer dårlig. Allerede i dag tidlig kunne jeg se at vekten har avtatt, har nok mistet et par kilo i løpet av de 3 dagene så langt.

Jeg har derfor måttet bite i det sure eplet og be om intravenøs næring, det er nok best å ta det før jeg blir for svak. Spenning knyttet til allmenntilstanden på Søndag. Jeg vil jo gjerne hjem, men skjønner at jeg må være i form og kunne spise selv...

Ellers er det ikke så mye nytt å melde, fredagskvelden på A7 er ganske stille, de som ligger inne uken for strålebehandling (og er "friske nok") har fått permisjon i helga. Romkameraten min er reist hjem, så i kveld har jeg enerom!

1 kommentar:

  1. Vi tenker på deg. Har en uanstendig mengde foie gras med tilbehør som er klar for deling når du gjenvinner appetitten. M & C

    SvarSlett