Livskvalitet

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!" "Are you a Tigger or an Eeyor?"

tirsdag 9. juli 2013

En variert dag

I dag har jeg fått gjort en del. Et kort besøk på Rikshospitalet helt på morgenkvisten, kardiolog som sjekket hjerterytme og mulig væskeansamling i hjertet med EKG og ultralyd. Jeg har over gjennomsnittlig høy hvilepuls, og de ville gjerne finne ut hvorfor. Han konkluderte med at hjertet synes friskt, i all hovedsak, og at det ikke var behov for tiltak som tapping av væske, foreløpig.

Deretter en tur på jobb, denne gang med passord til systemet, jeg har tømt 250 mail fra innboksen, 30 av var daglig påminnelse om at "innboksen overskrider størrelsesbegrensningen". Og disse påminnelsene hjelper, på hvilken måte?

Prat med de TO kollegene som var innom, ellers en ganske tom Forsvarets Høyskole - det er som det skal være midtsommers, midt mellom TO kull av stabsstudenter - neste kull starter 10 August, da er det best om de som starter stafetten er uthvilt og forberedt.

Og ellers sliter jeg fortsatt med å drikke, men spisingen går stadig bedre - i dag var jeg modig nok til å ta familien på Egon : restaurant anmeldelse: Dyrt og dårlig, i den forstand at det ikke synes å være rimelig sammenheng mellom pris og kvalitet. Jeg kan ha vært uheldig med mitt valg, Black and White - de tynne filetstykkene av ku og gris var gjennomstekt tørre og kjedelige, med inntørket saus og kjedelige grønnsaker til. Konepone var nok smartere i sitt valg, med et noe tykkere stykke filet. Det får bli neste gang - om jeg gidder gå på Egon på en stund. Når jeg først tar mot til meg og spiser offentlig, vil jeg gjerne at det skal smake godt også.

I og med at jeg ikke er sykemeldt denne uken, så tenker jeg å dra innom jobben, i den grad det er behov for å være på en tom arbeidsplass, siste kollega drar på ferie i morgen ettermiddag, ellers har jeg mulighet for å studere faglitteratur hjemme, deler av tiden.

Ellers tenker jeg ta en liten pause fra bloggen resten av uken - det skjer neppe noe før blodprøven kommende mandag. Nyt ferien alle som er inne og sjekker fra respektive feriesteder.

1 kommentar:

  1. Ganske ironisk; du må jobbe mens alle andre har ferie. Vel, sånn er det M - noen må holde Norge i gang. Nå er det du.
    Tror forresten Egon generelt er flinkere med texmex enn med rent kjøtt. For øvrig er jeg enig i at de ikke gir value for money.
    EMJ

    SvarSlett