Livskvalitet

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!" "Are you a Tigger or an Eeyor?"

mandag 15. juli 2013

3,4

Grenseverdien for å få cellegift ligger på 3 når det gjelder hvite blodlegemer, og i dag viste blodprøvene endelig en høy nok verdi. Ikke sånn at jeg gleder meg til å begynne "kuren" i morgen tidlig, men det er greit å komme i gang, så kanskje familien kan få oppleve litt sommerferie etter hvert. Hytta står der ensom og forlatt, og vi vil gjerne komme dit så snart som mulig.

Helgen har forløpt rolig, med litt lett hagearbeid, besøk og byggehjelp fra mine foreldre, noen turer rundt Nordbytjernet og større matinntak enn på lenge. Blant masse annet har jeg fått i meg håndbåret Ryfylkegome fra Stavanger, via mellomkvinne, satt om bord på bussruten fra Stavanger til en bussholdeplass i øvre Sirdalen (ganske som i gamle dager), hentet og spesialtransportert i kjølebag av mine foreldre til Jessheim.
230 kcal per 100 gram er nesten like bra som Snickers - men mer lettspist for min tilstand.

Jeg føler meg i bedre form og klar til å bli innlagt, men om det holder i alle 6 døgnene, pluss de forventede påfølgende døgn på Ahus er vel tvilsomt. Jeg har en følelse av at bivirkningene av "kurene" akkumuleres, og regner med å bruke enda lenger tid på å komme opp av kjelleren denne gang. Trøsten er at det er (foreløpig) siste cellegift i denne omgang. En uke eller to etterpå skal effekten evalueres ved ny CT.

Etter blodprøve om morgenen, var jeg en tur på jobben noen timer. Etterpå ble det spasertur opp til Løkka via Møllergata og Maridalsveien - sen lunsj utenfor Mathallen (som er stengt mandager), mens Dansehuskafe'en var åpen og serverte meg "Pulled Pork", eller en hederlig etterlikning.

Ellers har vi vært på hjelpemiddelsentralen ved Ahus og hentet ut 100 engangssprøyter, sterile sett, bandasjer og liknende rekvisitter for at hjemmesykepleien skal kunne gjøre en jobb med pasienten hjemme. Jeg har også fått med et "juletre", et stativ for å henge opp IV-poser, så nå er jeg klar for å få påfyll av væsker også hjemme. Kanskje kan det være et alternativ til å være innlagt på Ahus.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar