Livskvalitet

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!" "Are you a Tigger or an Eeyor?"

mandag 8. juli 2013

3. Cellegift utsatt en uke

Blodprøven i dag viste altfor lave verdier av blodlegemer. Jeg må derfor vente en uke til for å se om ryggmargen kan klare å produsere flere. Det skyver sommerferien en uke frem i tid, dvs i hvert fall til 22 Juli, + den uka jeg trenger for å komme på beina igjen etter 3. "kur". På oppsiden er det jo slik at jeg nå har en ekstra uke til å "fete" meg opp. Og det trengs, jeg er fortsatt bare en skygge av en mann. Heldigvis klarer jeg å ta inn mer og mer forskjellig, i dag spiste vi lunsj på TGIF, jeg fikk baby ribs - noe jeg ikke ville klart å spise for en uke siden.

"Sei meg, røyte' den?
Nei - håran bare faller av."
Den gamle reinskinn-vitsen kan også brukes om cellegift-pasienter. Det står riktignok i beskrivelsen av bivirkninger at "håravfall er sjelden uttalt:" Mulig at det er sjelden, men i såfall er jeg det sjeldne tilfellet: De siste 2 ukene har hårmanken blitt stadig mer pistrete, for et par dager siden begynte jeg med caps, og i dag tidlig tok jeg sauesaksa på barbermaskinen og fjernet de få fjona som stod igjen på toppen av hodet. Konepone synes jeg ser ut som et lykketroll, eller den gale professoren.

Etter blodprøven i dag tidlig.

Ellers var jeg innom jobben en snartur i dag, bare for å oppdage at passordet mitt ikke virket (eller at jeg nå har vært borte i 6 uker og glemt det).

1 kommentar:

  1. ML med caps, 10-1 i odds. ML med caps bak fram, 100-1.
    Men M du ser jo mye bedre ut enn hva man skulle forvente. Lang og god grunntrening skal nå lønne seg. Lykke til med oppfetinga til neste kur.
    Hilsen EMJ

    SvarSlett