Livskvalitet

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!" "Are you a Tigger or an Eeyor?"

torsdag 16. januar 2014

Pille frokosten nesten overstått


Og idag er det bare EN behandlingsavtale - Fysioterapeut E fra Palliativt team ved Ahus kommer på hjemmebesøk for å lære opp kommunens fysioterapeut i lymfedrenasje. Det tror jeg blir bra, som sagt: "alt henger  sammen med alt" og jeg kjenner presset på muskulatur og deretter nerver i skulder og nakke som følge av opphopning av lymfevæske der lymfekjertler enten er operert bort eller blokkert av svulster. Jeg er også glad for å få hjemmebesøk, istedet for å måtte ut av huset. Igår tok 10 minutters infusjon ca 6 timer (vel, inkl lunsj, blodprøve, legetime og venting på "kuren" fra sykehusapoteket på Rad + transport begge veier). Med EN behandlingsavtale - legetime, naprapat, fysioterapeut eller kiropraktiker - per dag, har jeg egentlig nok å drive med. Sofaen blir ikke helt utslitt.
Oppdatering:
Da har vi hatt overlapping mellom fysioterapeut i palliativt team og den kommunale fysioterapeuten, så nå er vi i gang med ukentlig lymfedrenasje hjemme. Det blir bra, tenker jeg - få lettet litt på presset mot muskulatur og nerver.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar