Livskvalitet

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!" "Are you a Tigger or an Eeyor?"

lørdag 4. januar 2014

BERLIN - LITTLEWOMAN

Ja, det er nok ambisiøst, konepone har rett når hun er bekymret for om jeg skal få i meg nok næring på en slik tur, men jeg tror det er viktig å kunne sette seg noen små mål som familien kan planlegge å gjøre sammen. Jeg syns vi hadde gode erfaringer fra besøket på Lindesnes og til Stavanger, selv om det nok var litt i overkant belastende. Det er noe med å skape noen felles minner for familien. Sammen med våre norsk/danske venner fra Århus skal vi leie en leilighet i det tidligere ØstBerlin (ikke langt fra Alexander [bildet over]). Tanken er å gjøre noe som kan være artig for både barn og voksne, uten at pappa blir helt utslitt av det.

Fra Checkpoint Charlie, som jeg krysset sommeren 1989 FØR muren falt. Riktignok var fargefotoet innført når jeg krysset, men det er likevel interessant å tenke på at man har opplevd historien på såpass nært hold, og kanskje kan jeg få formidlet noe av dette til barna. I dag er jo selve sjekkposten borte, selv om stedet er bemannet av statister iført datidens amerikanske uniformer, likevel en interessant påminner om hva som kan skje når ulike samfunnssystemer møtes. Mauer-museet blir nok et av stoppestedene på turen vår.






LITTLEWOMAN
I dagens Rb (Romerikes Blad) leser jeg om en bloggerkollega (også fra Jessheim) som skriver om å miste sin mor på grunn av kreft da hun (datteren) var 20 år gammel, se lenke til høyre på siden. Jeg skal gå gjennom bloggen hennes for å se hva vi kan dra nytte av, hun stiller blant annet opp en del erfaringsbaserte råd om hvordan man kan forholde seg til en slik situasjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar