Livskvalitet

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!" "Are you a Tigger or an Eeyor?"

torsdag 13. desember 2012

En ganske normal dag ;-)

Sånn i det korte tidsperspektivet begynner tilstanden å bli normal, idag har jeg stått opp med barna, smurt nistepakker og sett dem vel avgårde på skolen, før jeg selv kjørte til byen og tilbragte mesteparten av en hel arbeidsdag på jobben. Stemmen er fortsatt ikke helt på høyden, så jeg måtte innimellom få sidemannen til å gjøre oppmerksom på at jeg forsøkte å si noe på vårt interne planleggingsmøte ;-) Takk G!

I morgen tar jeg hjemmekontor og skal lese bok om militære ledere - litt luksus må man unne seg, sånn i førjulstiden. Jeg planlegger med TO hele arbeidsdager på jobben neste uke, deretter er det juleferie til 2. januar - jeg tror nok at jeg vil sette ekstra pris på muligheten til å hente meg inn igjen, både kroppslig og mentalt, i år.

Jeg kommer til å hente boken "Palliasjon" på biblioteket imorgen, og vil nok bruke deler av helgen på å forske litt på hva denne læreboken har å lære bort. Skulle jeg finne noe som har allmenn interesse vil jeg legge ut noe stoff derfra, men ellers tenker jeg at alle dere som har fulgt med så langt kan ta en velfortjent tidlig juleferie fra denne bloggen ! For ikke å henfalle til pludring og at jeg terper på å kunne gjøre ting som alle ellers tar for gitt, vil jeg ta en pause fra den daglige oppdateringen.

Jeg tenker at det skjer nok ikke så mye nytt før jeg har time på radiumhospitalet 2. januar, og egentlig heller ikke før jeg får tatt et nytt CT-bilde en gang etter det.

Ellers er det lov å bruke kommentarfeltet, det er jo etter hvert mange som har erfaringer eller en historie å fortelle, kanskje kan jeg eller andre dra nytte av det. Jeg blir nok noe nærsynt på egen situasjon, det kan være at dere kan hjelpe til å utvide perspektivet!

1 kommentar:

  1. Hei Mårten,
    Du har en direkte og ærlig blogg. Takk for at du deler så mye.
    Jeg husker når jeg fikk diagnosen min hvor lett det er å ikke dele så mye.
    I mitt tilfelle viser historien at jeg må ta piller daglig resten av livet. Det er rimelig enkelt, spesielt siden effekten først kommer etter 3,5 uker uten medisin.
    I tillegg kan cellene spores om de kommer tilbake og er ikke spesielt aggresive sier legen. Jeg håper det stemmer.
    Ellers håper jeg dere har det bra i jula og håper på gode nyheter i Januar

    SvarSlett