Livskvalitet

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!" "Are you a Tigger or an Eeyor?"

onsdag 6. november 2013

14 dager "fri"

Det føles som en bonus å slippe cellegift neste uke. Alt blir jo fokusert på neste "behandling" (ja, jeg setter stadig vekk behandling og kur i hermetegn, for det føles jo ikke alltid slik navnet tilsier).

MEN, det er stort men, jeg er jo samtidig skeptisk når legen er så enig i påstanden om at det er viktigere med en god situasjon mellom behandlingene enn at behandlingene kommer så tett som mulig - kan det bety at han deler min tvil om at cellegiften egentlig vil virke? "Vi må jo passe på at ikke behandlingen blir verre enn sykdommen."

Joa, men om vi tror at behandlingen virker, så er det jo rart å skulle utsette den...

Så, jeg føler vel at jeg "feiger ut" når jeg utsetter neste påfyll med en uke - men på kort sikt er det veldig deilig å kunne fokusere på noe annet.

De gode nyhetene er at det kvalmestillende middelet jeg fikk under infusjonen i går synes å ha virket. Jeg har bedre allmenntilstand i dag og håper å få spist noe mer enn vanlig.

1 kommentar: