Livskvalitet

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!" "Are you a Tigger or an Eeyor?"

fredag 6. september 2013

Endelig/allerede Fredag

Da er arbeidsuken så godt som over, etter et tilnærmet døgnkontinuerlig internseminar fra Onsdag til Torsdag har det vært godt å kunne benytte hjemmekontor i dag. Den største fordelen er å spare et par timer i bilkø inn og ut av Oslo. En annen fordel er at jeg trengte å forholde meg til noe færre mennesker å bruke stemmen på ;-) Som jeg har vært inne på tidligere, om stemmen tidvis er litt bedre risikerer jeg å bruke den mer og det sliter på. Blant meningssterke kolleger er det noen ganger krevende å nå frem i et konferanserom.
Den tredje fordelen er at jeg er nær Nordbytjernet og slik kunne avslutte arbeidsuken med en tur ("befalstrening") rundt det fredelige vannet, i stedet for å stå og stange forbi Furuset.

Ellers føler jeg meg i ganske bra form - jeg kjenner at lungen butter i mot innimellom, og fortsatt har jeg unormalt høy hvilepuls - jeg må legge noen begrensninger på meg selv, være litt selektiv i forhold til hva jeg skal bruke kreftene på. Eksempelvis valgte jeg å stå over kajakk kurset som var lagt inn etter en lang seminardag. Surt, men jeg trengte ikke å belaste rygg og overkropp på det tidspunktet.

Her noen av kollegene sammen med kajakkinstruktøren i gjestehavna på Oscarsborg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar