Livskvalitet

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!" "Are you a Tigger or an Eeyor?"

fredag 16. august 2013

Oppdatering etter ukens antistoff

Blodprøven i dag var grei, jeg manglet ingenting, blodtrykket greit, men fortsatt noe høy puls.

Jeg hadde lagt på meg nærmere 5 kg siden det laveste punktet under sist cellegiftkur, dvs ca 1 kg i uka. Legen var fornøyd med det og da gjenstår det bare å konvertere noe av vektøkningen til muskelmasse. Nordbytjernet, "here I come!"

Selve påfyllet av antistoff begynner nå å bli rutine for meg, i dag var 12. gang. Flinke og rutinerte sykepleiere på infusjonsenheten gjør at det hele går nærmest smertefritt og jeg var i god nok form til å kjøre selv, til og fra Rad. Jeg prøver å gi konepone litt tid til å pleie seg selv, og ikke konstant være omsorgsgiver og transportsentral.

Til uka har jeg fått innsmett hos min lege fra primærbehandlingen. Både han og hun som har ansvaret for behandlingen nå var opptatt minst hele September, men det kom tilfeldigvis en avbestilling, og da var hun i resepsjonen på poliklinikken kjapp og satte opp meg, og kom ens ærend opp på infusjonsenheten med brevet om timeavtalen.
Jeg vil benytte timen til å få sett på CT-bildene, samt få en grundigere evaluering av hva resultatet kan bety.
Som nevnt føler jeg behov for å kunne foreta en avveining av hva jeg og familien skal bruke tiden på fremover.

Fredag til uken drar konepone og jeg til Montebellosenteret nær Lillehammer for å delta på en ukes mestringskurs for ØNH-kreftpasienter.
Tanken er å dra nytte av andres erfaringer og lære mer om hvordan vi kan takle situasjonen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar