Livskvalitet

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!" "Are you a Tigger or an Eeyor?"

lørdag 2. februar 2013

Ny uke over, ny dobbel runde

Nok en arbeidsuke over, enda et internseminar gjennomført og stemmen er brukt til å projisere meninger på tvers av et møterom. På tampen av seminaret fikk vi anledning til å besøke alpinanlegget i Norefjell, og selv om det ikke er noen prestasjon for en østlending: denne vestlendingen har nå kjørt OL-løypa fra 1952! (Heldigvis var den svarte delen stengt pga trening). Alpinmuskler er gjenoppdaget! Denne aktiviteten sto ikke på min "to-do list" fordi jeg trodde det var utenfor rekkevidde da jeg satt og skrev rett etter strålebehandlingen var ferdig - men nå står den på "Done" listen!

Til neste uke er det planlagt foredrag for ca 80 personer i plenumssal. Det blir spennende å se om mikrofon, forsterker og høyttalere kan hjelpe meg å nå frem til bakerste benk!

Ellers er vi nettopp inne fra en ny dobbel runde rundt vårt kjære Nordbytjern, denne gang var hele familien med, i strålende vær, om enn noe kaldt og glatt etter mildværet vi hadde tidligere i uken.

På "forskningsfronten" leser jeg i en tilsendt artikkel (takk mor) fra Aftenbladets magasin Pluss (25 jan 2013) om Per Fugelli, som også har kreft med spredning til lungene. Han har allerede operert bort halve venstre lunge og lenge trodde man, ifølge artikkelen, at man ikke kunne ta bort mer. Dagen etter artikkelen ble skrevet, skulle han fjerne to av svulstene ved operasjon. Vi får håpe at det gikk bra og han derigjennom får både forlenget livet og får bedre livskvalitet. [Se bloggens tittel]

Nå har han, etter hva jeg forstår, en annen type primærsvulst enn jeg, men det er klart jeg griper til halmstrå og ser det positive i at man fortsatt kan gjøre inngrep på en 67-åring, selv om 25% av lungene allerede er fjernet.

Det er håp i hengende snøre.


Nei, dette er IKKE OL-løypa, det er Danske-/Vestlendings-"bakken" på andre siden av OL-anlegget fra 1952. Men utsikten er bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar