Livskvalitet

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!" "Are you a Tigger or an Eeyor?"

fredag 8. februar 2013

Man kan ikke leve godt...

"Man kan ikke leve godt,
elske godt
 - uten å spise godt!" Virginia Wolfe

leser jeg på veggen på handleriet på Sundbytunet på Jessheim (eller heter det "i" Jessheim, nå som det er by?).

En ny dobbeltrunde rundt tjernet, på årsnestbeste (dette var tredje turen ;-)), i friskt og fint vår-vær (det er lov å håpe, ikke sant?) Selv såpass sent på ettermiddagen står solen merkbart høyere enn ved vintersolhverv, og når man bare kommer ut av skyggen fra trærne og vollen sør for tjernet, så varmer solen også litt allerede.

Kanskje litt utenfor tema for denne bloggen, tenkte jeg først, men faktisk midt i blinken tenkte jeg etterhvert:
I original heter det nok:

"One cannot live well, sleep well, love well, if one has not dined well." - Virginia Wolfe

Jeg vil jo føye til "uten å drikke godt", men det var vel inkludert i det engelske "dining"? Uansett så henger jo dette sammen med min måte å tenke livskvalitet på: god mat og drikke er definitivt en viktig del. Jeg var innom Sundbytunet for å få med meg et par flasker av det hjemmelagde ølet deres.

Fyldigere omtale kommer når bare G er berget hjem fra fotballtrening og familien samlet i heimen.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar