Livskvalitet

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!" "Are you a Tigger or an Eeyor?"

mandag 14. oktober 2013

1. runde med Taxotere

gikk egentlig bedre enn forventet, med forbehold om at det sniker seg inn noen flere bivirkninger i løpet av kvelden.

Jeg har vært litt spak de siste dagene, det er tøft å tenke på at jeg har gjennomført 18 runder med antistoffet Cetuximab i god tro (jeg og legene har trodd at dette kunne fungere) for så å finne ut at: Nei, det har det nok ikke fungert likevel. Sannsynligvis var det CiFu som fungerte, men det virker som legen mener at den metoden/det stoffet er "brukt opp".

Jeg har ikke vært veldig motivert til å gå på en ny syklus med cellegift, når jeg vet at dette stoffet ikke var førstevalget i forhold til hva som kan gi forventes å gi effekt. Når Oncolex og andre kilder på nett truer med flere bivirkninger, ble jeg nok skeptisk og har lurt på om dette er bryet verdt. MEN, pasienter reagerer ulikt, det som fungerer på en, fungerer kanskje ikke på en annen. Eller motsatt, får vi tro. Infusjonsenheten tar imot med åpne armer, enten stoffet heter det ene eller det andre. De er flinke, og jeg føler meg godt ivaretatt, (ble spesielt overvåket siden det var første gang med dette stoffet) så det er "greit" å dra dit.

I dag var konepone med og transportstøttet og generelt holdt meg i hånda, godt med litt trøst fra min kjære.
Under er et bilde av timekortet for de neste 4 "påfyllene" + en kontrolltime derimellom. Så da har jeg program i ukene fremover.


Til slutt vil jeg nok en gang få takke for støtten, både her og i mailer/sms'er. Ikke minst de alternative syn jeg har på min frykt for å bli en belastning for de nærmeste.
Jeg setter pris på de korrektivene jeg har fått, særlig fra pårørende som har opplevd sine kjæres siste stunder og ikke ville vært uten disse periodene. Vit at jeg tar med meg disse tankene videre.

1 kommentar:

  1. Ja, hold fast på de tankene - og god kveld i stuen, til dere alle :-)

    SvarSlett