Livskvalitet

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!" "Are you a Tigger or an Eeyor?"

fredag 10. mai 2013

To do - list?

Jeg ser at min liste over ting jeg vil gjøre blir kortere, mens listen over ting jeg har gjort er blitt lengre (så lang at jeg har tatt ut et par linjer derfra). Jeg har nok ting å gjøre på lur, men jeg har hele tiden vært usikker på hva som er gjennomførbart, og vil bare sette opp det jeg synes er realistisk.

Dette skyldes både usikkerhet om hvordan allmenntilstanden vil variere over tid, og det totale tidsperspektivet som er enda mer usikkert. Koblet til det siste er jo at drømmer (!) i virkeligheten også har en utgiftsside, og kanskje mindre åpenbart - en manglende inntektsside. Som jeg har vært inne på før - klart jeg kunne tenke meg late dager på en sydhavsstrand (subsidiært utsikt over Middelhavet), men jeg har jo samtidig unger som skal på skolen hver morgen, og et huslån som skal betales. Så lenge jeg fortsatt er frisk nok til å gå på jobb er det liksom ikke så mange alternativer til nettopp det.

Når det gjelder allmenntilstanden har den fått seg en dipp de siste dagene - i dag gikk familien en tur i skogen, og for en gangs skyld måtte barna vente på pappa. Jeg har slitt med kvalme siden CT-undersøkelsen, og hadde veldig lite energi for selv en kort skogstur. Nei, svart kaffe og muffins (datter hadde bakt deilige appelsin-sjokolademuffins) er ikke en god frokost. Nå har jeg endelig fått i meg en fiskesuppe (terningkast 2) og snart en halvliter cola. Poenget er vel at neste etappe på Rondanestien nok må vente noen dager.

Når det gjelder tidsperspektivet er jo (nærmest bokstavelig denne langhelgen) juryen ute, men vi håper den kommer med resultat på onsdag.

1 kommentar:

  1. Mårten, jeg tror jeg nå kan bidra med denne utsikten du nevner. Fra slutten av juli har vi husrom og utsikt over Pozzuoli bukten. Noen flasker Amarone og litt pasta er med på kjøpet. Jeg tror faktisk vi har plass til hele familien Langvik, tar du utfordringen er dere hjertlig velkommen!!!!

    Tohmas

    SvarSlett