Livskvalitet

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!" "Are you a Tigger or an Eeyor?"

onsdag 15. mai 2013

RESULTATET

Kjære alle sammen:

CT-bildet viser at det er vekst i flere svulster, både de behandlede og den i lungen. Metastasen i lungen var tilnærmet doblet i størrelse, men legen var ikke så opptatt av den, den har plass i det myke vevet rundt og i lungesekken. Det er verre med de som ligger langs luft-/spiserør, dette kan begrense luftinntaket og matlysten og har allerede ført til at jeg har kastet opp blod. Som jeg har vært inne på, de siste ukene har jeg følt at dette har begrenset meg mer enn tidligere.

Hva skjer?

Nå har jeg allerede tatt EKG, blodprøver ble tatt i forbindelse med CT, og på tirsdag skal jeg sjekke nyrefunksjonen på avdelingen for nukleærmedisin. Om nyrene tåler det, og det er plass på sengeposten, blir jeg lagt inn onsdag til uken for å få den første av inntil 6 cellegiftkurer. Kurene gis normalt over 5-6 dager, deretter 2 ukers opphold, så ny runde.

Det betyr at planlagt arbeid, med øvelse på Lillehammer, jobbtur til Kenya og sannsynligvis også jobb som fasilitator/gruppeinstruktør på planleggingskurset ved NATO-skolen i Oberammergau må skrinlegges.

Mer om typen cellegift osv etter hvert, nå er det tid for litt stille refleksjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar