Livskvalitet

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!" "Are you a Tigger or an Eeyor?"

onsdag 8. mai 2013

CT - ferdig!

Møte opp, besvare det samme spørreskjemaet jeg fylte ut for under 3 måneder siden, gå til blodprøvelabben, stikk i armen, gå til venterom 1, drikke 2 dl vann hvert 15 minutt, nytt stikk i armen - innlagt venflon for kontrastvæske, gå til venterom 2, styrte 2 glass vann til - for nå er maskinen ledig og det er snart lunsj- ligg her, henda over hodet, pust, ikke pust, ikke svelg, pust igjen, henda på magen, pust, ikke pust, henda over hodet og pust ut.............etc

Som tidligere sagt, systemet fungerer på Radiumhospitalet, om enn på en upersonlig måte. Av de 7 menneskene jeg hilste på var det kun den unge studenten som bragte meg fra venterom 1 til venterom 2 som tok øyekontakt. Det er så gjennomført at man skulle tro det var "Company policy". Jeg skjønner at det er greit å holde litt avstand til denne køen av kreftpasienter som strømmer forbi arbeidsplassen, og jeg skjønner at de ikke kan engasjere seg i hver enkelt pasient.

Det er jo ikke veldig krevende å være pasient, det er bare å følge instruksjonene og la seg lede gjennom. Det kjennes veldig rart å få injisert kontrastvæsken - en varm følelse i mage og sete - når mage og blære er fulle av vann i utgangspunktet ;-)

Vel, det var det, blir litt kjørt av en slik dag, men nå er det godt å slappe av i heimen.

Det som ER krevende er jo nå å vente på resultatet, mest sannsynlig blir det samtaletime med lege på onsdag til uka.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar