Livskvalitet

"Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det!" "Are you a Tigger or an Eeyor?"

fredag 12. april 2013

Scher'a?

Nei... det skjer vel ikke så mye nytt - travelt på jobb, vi driver forholdsvis aktivt med undervisning og veiledning - flinke studenter som krever mye ;-) En planperiode er over, neste forberedes og begynner til uka, så det går slag i slag.

Jeg har fått min egen "boombox" - en "semi-bærbar, semi-mobil" mikrofon/høyttaler-løsning, til bruk i klasserom.

Jeg klarer til en viss grad å føre normale samtaler i små rom, og med mikrofon koblet til høyttaleranlegget i plenumssalen går det også forholdsvis greit å holde foredrag i plenum. Denne nye boksen fyller "mellomrommet" - de mindre klasserommene som brukes til grupper på ca 14 studenter. Jeg er ikke helt fortrolig med den enda, liker best å ta ordet spontant, og da blir mikrofonen et hinder. Når jeg er forberedt på at det er "min tur" til å levere et lengre innlegg, skjønner jeg at det er best å bruke stemmeforsterker - jeg sparer både stemme og pust, og slipper å bli så sliten. Med tiden blir vel både jeg og studentene mer fortrolig med dette hjelpemiddelet, jeg håper at jeg kan holde på med det jeg gjør en stund til...

Takk til stabsoffiser T som responderte meget raskt med å finne en løsning på mitt behov.

Ellers er det en drøy måned til neste CT, det er klart at tankene på hva som skjer i kroppen ligger og vaker - nærmere overflaten jo nærmere diagnosen kommer. Sånn sett er det godt å ha det travelt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar